קייטנת קיץ • עולים ליום טיול מהנה בירושלים

אתי קצבורג 1 Comment on קייטנת קיץ • עולים ליום טיול מהנה בירושלים

בואו איתי לטייל בירושלים • ננצל את חופשת 'בין הזמנים' להכיר ולגלות עוד מהמסתורין שלה מהקסם הזה שמחבר אליה תיירים מכל העולם, משוש כל תבל • והיום: טיול מעט היסטורי, מתובל בנגיעות עדכניות

צילום: Mendy Hechtman/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אז הנה תמו להם ימי האבלות על ירושלים, צלחנו את תשעה באב ועדיין יום יום מקנן בנו הרצון לשוב ולראות את ירושלים בבניינה ובתפארתה, אנו מזכירים אותה בשלושת התפילות ובברכת המזון, היא חלק מאיתנו, מה יותר כיף וסימבולי מלטייל בה לתור כל אבן, לחוש את ריחה המיוחד שעוטף אותנו, לתת לקרירות הערבים ללטף אותנו בנעימות ולהנות מכל אוצרות התיירות שיש בה.

ככלל הדרך המועדפת עלי בלהכיר את ירושלים זה ברגל, כדאי לשים את האוטו איפה שהוא באזור שכונת גאולה או אם אתם מגיעים בתחבורה ציבורית אז הרכבת הקלה זה פתרון מצוין לכל מקום שתרצו כמעט ולהתחיל לשוטט בתוך עיר שהיא ציור, תוכלו ללמוד בדרך על האנשים שחיים בעיר הזו, על הקבצנים שנראה כי עוצבו במיוחד לעיר הקודש, אפילו שיטוט בתוך סמטאות מאה שערים , בתוך חצרות הבתים, ילמדו אתכם על חיי קהילה שוקקים, תוכלו לרכוש כמה מילים בשפה שלא תשמעו בשום עיר בארץ כמעט (האידיש כמובן), תוכלו ללמוד מהקירות מה התושבים חושבים, עם מה הם מסכימים או למה מתנגדים, תוכלו לשחק בטריוויה על תולדות היישוב הישן, קצת הסטוריה של ירושלים של פעם , בקצה הרחוב הצר הזה יש נקודת מפגש עם שכונת מוסררה כאשר תפנו ימינה ותמשיכו כמה מאות מטרים יחכה לכם מגרש הרוסים.

אלו שממש חובבי היסטוריה בנשמה יהנו ממוזאון "אסירי המחתרות".

המוזיאון שוכן במבנה "אכסניית הצלייניות הרוסיות" שנבנה  בשנות השישים של המאה ה-19 כחלק מ"מגרש הרוסים". האכסניה הוסבה בתקופת שלטון המנדט הבריטי (1948-1917) לבית הסוהר הבריטי המרכזי – בו נכלאו אסירים פליליים ומאות לוחמי המחתרות – ה"הגנה", אצ"ל ולח"י שנתפסו בידי הבריטים בפעולות שונות במאבקם נגד השלטון הזר. בית הכלא שוחזר והפך למוזיאון, המתאר באמצעות סיפורם הייחודי של אסירי המחתרות את מאבק היישוב להקמת המדינה. (15 ₪ כניסה)

מגרש הרוסים

הלאה משם כמעט צמוד שוכן ככר ספרא שזה מבנה שווה בפני עצמו בתיאום מראש עם מרכז המבקרים תוכלו לבקר בבית העירייה החדש ולערוך תצפית מהמרפסת של אולם הישיבות עם קבוצה, וכן לצפות בדגם תלת-מימדי של העיר, אם יהיה לכם מזל תוכלו לעשות סלפי עם ניר ברקת או עם אחד מעשרות העוזרים שלו.

עם ההתקדמות שלנו הנוף מולינו מתחיל להתחלף ומול עיננו מתגלה אט אט חומות העיר, כאן אנחנו כבר ממש מתקרבים לשער יפו ויש בידינו מספר אופציות להמשיך

אופציה 1.

ירושלים, כביש שער יפו

  1. ביקור בפארק טדי שזו חוויה רטובה וכיפית שכוללת משטחי דשא, מזרקות, מומלץ בימים חמים. (המזרקה פועלת בכל שעה עגולה החל מהשעה 08:00 בבוקר למשך עשר דקות בכל פעם, ללא מוזיקה ואור. המופע המרכזי של המזרקה מתקיים מדי ערב בשעה 20:00 ובשעה 21:00. הכניסה חופשית.)
  2. למעלה משם משכנות שאננים – הצצה לשכונה הראשונה שנבנתה מחוץ לחומות בינות לבתים מסתתרות פינות חמד מוצלות , תוכלו להנות מהשלווה , מהבתים המסוגננים והציוריים כמעט, מושלם לבוק.
  3. כאן גם תוכלו לצפות בטחנת קמח ובדגם הכרכרה של מונטיפיורי
  4. ולקינוח גן הפעמון שנמצא מעל או עם עוד קצת הליכה תוכלו להגיע למתחם של התחנה הראשונה שם מתעדכנים אירועים שונים בכל יום מימות החופשה.

אופציה 2.

  1. כניסה משער יפו לכוון השוק הערבי שוק תיירותי וצבעוני תוכלו לרכוש שם בגדים במחירים מצחיקים, תיקים, סנדלים או סתם גלביות לתחפושת הפורים הקרובה. הכי כיף זה פשוט לשטוף את העיניים מהמראות, הריחות והצלילים.
  2. בסיום השוק תגיעו לרחבת הכותל המערבי, תוכלו לבקש מאלוקים שהמשך הטיול יהיה מהנה לא פחות ..
  3. ה"מסע לירושלים" בתוככי מנהרות הכותל, נפתח אתר תיירות ראשון מסוגו בשם: "המסע לירושלים" אשר מספר את סיפור נדודי העם היהודי מכל קצוות תבל עד שובו לירושלים.
    כל מבקר במרכז מוזמן לצאת למסלול אישי (על פי ארץ מוצאו), בו יוכל לעמוד בצמתי ההכרעה הדרמטיים של התפוצה היהודית ממנה הגיע ולקבל בעצמו את ההחלטות שקיבלו אבות אבותיו במהלך שנות הגלות הארוכה. לפרטים ולהזמנת סיורים ניתן לפנות בטלפון- 5958* ו/או באתר האינטרנט של הקרן למורשת הכותל המערבי.
  4. לקינוח תוכלו לשבת לאכול באחת מהמסעדות או הפיצריות הכשרות שמפוזרות ברחבי הרובע היהודי

זהו אנחנו כבר עייפים סיורינו תם להיום הוא היה זול (אלא אם כן אתם קונים מגנום בכל קיוסק) עם הרבה ערך היסטורי ועם חוויות שלא יישכחו
בפעם הבאה נמשיך לטייל בירושלים יש לנו עוד הרבה מקומות שלא הספקנו.

דרגת קושי : קל
עלות: אין, רק אם רוצים להכנס למוזאון או מנהרות הכותל
גילאים: כל המשפחה
ציוד: כובע שמש, שתיה, מפה,

ציוני דרך

  • שכונת גאולה
  • מאה שערים
  • מגרש הרוסים
  • ככר ספרא
  • שער יפו
  • פארק טדי
  • משכנות שאננים
  • גן הפעמון
  • כותל המערבי
  • מנהרות הכותל


1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תודה, תביאו עוד כאלו המלצות, בכל הארץ